repatriering overledene naar land van herkomst

Uitvaart in Amsterdam of Aangifte overlijden

doen in de gemeente Amsterdam

 

Aangifte en verlof tot begraven of cremeren

 

blank

Stille Crematie

€ 899,-

Diensten die voor u worden verzorgd:

>> Het regelen van de crematie

>> Een basis uitvaartkist

>> Rouwvervoer naar het mortuarium

>> Verblijf van de overledene in een mortuarium tot de dag van de uitvaart

     (max 4 dagen)

>> Condoleanceregister (online)

>> Rouwvervoer van de overledene naar het crematorium

>> De crematie van de overledene in een door ons geselecteerd crematorium

   (buiten de aanwezigheid van nabestaanden)

>> 24 uur per dag telefonische ondersteuning van de uitvaartbegeleider

 (365 dagen per jaar 24 uur per dag)

>> Altijd en overal in Nederland zijn wij binnen enkele uren op locatie

>> Geen avond of weekend tarief

Sobere Crematie

€ 1100,-

Diensten die voor u worden verzorgd:

>> Het regelen van de crematie

>> Één gesprek waarin we kennismaken en de administratieve handelingen in orde maken

>>  Regelen van alle (wettelijke) formaliteiten

>> Het verzorgen van alle wettelijke verplichtingen rond de crematie

>>  Noodzakelijke verzorging

>>  Laatste verzorging van de overledene, het kleden en in de uitvaartkist leggen

>>  Akte van overlijden (digitaal)

>>  Een standaard uitvaartkist

>>  Kleden en inkisten 

>>  Rouwvervoer naar het mortuarium

>>  Verblijf van de overledene in een mortuarium tot de dag van de uitvaart

>>  Digitale rouwkaart

>>  Condoleanceregister (online)

>>  Vingerafdruk (indien gewenst)

>>  Rouwvervoer van de overledene naar het crematorium

>>  Kosten crematorium

>> De crematie van de overledene in een door ons geselecteerd crematorium

   (buiten de aanwezigheid van nabestaanden)

>> 24 uur per dag telefonische ondersteuning van de uitvaartbegeleider

 (365 dagen per jaar 24 uur per dag)

>> Altijd en overal in Nederland zijn wij binnen enkele uren op locatie

>> Geen avond of weekend tarief

 

Budget Crematie

€ 1350,-

Diensten die voor u worden verzorgd:

>> Het verzorgen van de crematie

>> Het verzorgen van alle wettelijke verplichtingen rond de crematie

>> Akte van overlijden (digitaal)

>> Akte van overlijden versturen van de akte van overlijden naar de opdrachtgever

>> Noodzakelijke verzorging

>> Laatste verzorging van de overledene, het kleden en in de uitvaartkist leggen

>> Een standaard uitvaartkist  (8 grepen – 8 sluitschroeven – satijnen bekleding)

>> Verzorgen en kleden met familie indien gewenst

>> Afscheid nemen in ons dienstencentrum (max 5 personen)

>> Rouwvervoer naar het mortuarium

>> Verblijf van de overledene in een mortuarium tot de dag van de uitvaart

>> Digitale rouwkaart

>> Condoleanceregister (online)

>> Vingerafdruk (indien gewenst)

>> Rouwvervoer van de overledene naar het crematorium

>> De crematie van de overledene in een door ons geselecteerd crematorium

   (buiten de aanwezigheid van nabestaanden)

>> 24 uur per dag telefonische ondersteuning van de uitvaartbegeleider

 (365 dagen per jaar 24 uur per dag)

>> Altijd en overal in Nederland zijn wij binnen enkele uren op locatie

>> Geen avond of weekend tarief

Het doorgeven van overlijden moet binnen zes dagen na de dag van overlijden gedaan worden bij de gemeente waar de persoon is overleden. 

Vindt de begrafenis of crematie later dan zes werkdagen na het overlijden plaats? 

Dan zal er uitstel verleend moeten worden. Wij kunnen de aangifte van overlijden voor u doen, maar u kunt als nabestaande ook zelf het overlijden doorgeven. 

De gemeente maakt een overlijdensakte op en geeft toestemming voor de uitvaart.

Meenemen

  • B-envelop met het formulier van de arts over de oorzaak van het overlijden
  • Verklaring van natuurlijk overlijden (van een schouwarts)
  • Eventueel uw trouwboekje
  • Geldig identiteitsbewijs van degene die aangifte doet
  • Als uitstel van de crematie of begrafenis nodig is: verklaring van geen bezwaar (van een arts)

Proces

  • Na de online aangifte krijgt u van ons de nodige documenten (verlof en gevraagde uittreksels) via beveiligde e-mail.
  • Daarna sturen wij de originele documenten per post naar u op indien het in het uitvaartpakket staat vermeld.

 

Wat gebeurt er na aangifte overlijden?

  • We verwerken het overlijden in de Basisregistratie Personen (BRP). Ook bij een eventuele partner.
  • Daarnaast informeren we een aantal instanties over het overlijden:
    • UWV
    • Sociale Verzekeringsbank (SVB)
    • Belastingdienst
    • Hoogheemraadschap
    • Gemeentelijke belastingen

Uitvaart of Aangifte doen van overlijden in de gemeente Amsterdam

In Amsterdam doet de uitvaartondernemer aangifte

24/7 bereikbaar op telefoonnummer 06 14 60 17 60

Staan uw wensen er niet bij?

Wilt u een uitvaart in Amsterdam ? 

Wij kunnen u hierbij helpen.

Laat het ons weten.

Tel: 085-1306447

Erik uw uitvaartverzorger

blank
op begraafplaats de nieuwe Ooster te Amsterdam

Bij gemeente Amsterdam kunnen wij digitaal aangifte doen voor u